קיבוץ רעים
חסר רכיב

לול רעים

לול רעים היא אגודה שיתופית חקלאית, בבעלות מלאה של קבוץ רעים הממוקם בנגב המערבי באזור אשכול ובצמוד לנחל הבשור. מבני הלול פרוסים על פני כ- 15 דונם ומגדלים בהם כ- 230,000 עופות למידגר. המיוחד בלול שלנו הוא התמחותו בגידול "חלק" למהדרין (עוף בדרגת כשרות מיוחדת) וזאת לשוק החרדי. מזה שנים רבות אנו פועלים מול משחטת עוף ירושלים, ועומדים בדרישות המחמירות של כשרות "חלק" המחייבות אותנו. הדרישות המחמירות המתחילות בדרגת הניקיון בשלב הכנת הלול לקליטת האפרוחים, וכמובן המזון שאנו רוכשים שונה מאשר בלולים רגילים, המזון נרכש במכוני תערובת מהטובים בארץ. על פי דרישות המשחטה מבקר בלול רופא ווטרינר פעמיים בשבוע. לפני שלב המשלוח למשחטה מגיע ללול שוחט ועורך בדיקת עופות אקראית כדי לאפיין את דרגת הכשרות של העופות. רמת המחויבות והמקצועיות הנדרשת היא רבה מאשר בלול פטם רגיל. בכפוף להסדרים החדשים בשלוחת הפטם, ירדנו גם אנחנו ל- 5.5 מדגרים בשנה, הלול מייצר כ- 2600 טון בשנה.
קצת היסטוריה:
לול רעים פועל בשוק העופות מאז שנות החמישים המוקדמות, כאשר בשלב הראשון הפעלנו שלושה לולי סככות ישנים בסמוך לרפת הקיבוץ. הלול הופעל לאורך השנים במתכונת של תורנויות בהן לקחו חלק חברי המשק שהפעילו וניהלו אותו. באמצע שנות השמונים נבנה לול אורך חדש באזור הפרדס של הקיבוץ, ולאורך שנות השמונים שודרגה החווה בעוד שני לולי אורך נוספים. סה"כ פעלו בחווה שישה לולים שנבנו באותה המתכונת וסיפקו כ- 100,000 עופות לשוק הפטם, כל זאת עד שנת 2006.
בשנת 2006 נבנתה החווה החדשה, גם היא בסמוך לפרדס רעים. בשלב הראשון נבנה בידי אגרוטופ לול אורך משוכלל, ובסוף 2006 נבנו עוד שני לולי אורך באותה מתכונת. במהלך 2007 שודרגה חוות הבית הישנה ללולי וילונות קונבציונאלים. בשנת 2008 שודרגה חוות הפרדס בהשקעה של כחצי מיליון שקלים.
ברעים פועלות כיום שלוש החוות בהן עשרה מבנים - לולי אוורור אורך. חשוב לציין, כי הלול הקרוב ביותר אלינו שוכן במרחק של כ- 10 ק"מ, מרחק התורם לשמירה על בריאות הלהקות שלנו. האזור בו אנו חיים הוא יבש מאוד, מה שלא מקל על העופות את החיים בימים החמים מאוד.
במשך כל השנים הנהגנו הקפדה יתרה, ניהול מסודר ומקצועי כדי להגיע לרמה גבוהה מאוד של איכות הסחורה היוצאת מלולינו, מה שהקנה ללול רעים את שמו הטוב.
הלול הופעל עד שנת 2006 עם צוות של שלושה אנשים בהם מנהל הענף, פועל מקצועי ופועל זוטר. בשנת 2006 שינה הלול את צורת העבודה. מנהל הענף הוחלף ובמתכונת העבודה הנוכחית עובד בו מנהל ענף, מנהל מקצועי, מנהל טכני ופועל זוטר.
הענף מקפיד על הוצאת עובדיו ללימודים והשתלמויות מקצועיות וזאת מיתוך ראייה עתידית שהמשאב האנושי הוא הנכס החשוב ביותר ובראש וראשונה בונה את העסק ועתידו.
לול רעים תופס את המקום הרביעי בכלכלת רעים וביצועיו הכלכליים משתפרים משנה לשנה.
חסר רכיב